Antoine Kroes | Inspirerend Creatief

Meer dan 25 jaar marketingcommunicatie

‘Bruggen bouwen en mensen verbinden’

Geboren en getogen in een muzikale familie en inmiddels ruim 25 jaar in het vak als creatief, ben ik tevens trotse vader van twee succesvolle creatieve kinderen. Een dochter met een prachtige danscarrière en een zoon als DJ/Producer. Met mijn motto; we zijn hier op aarde om creativiteit te ontwikkelen en met elkaar te delen, leef ik mijn droom. Ik zie nu mijn rol in het bouwen van bruggen voor het verbinden van mensen.

LEERSCHOOL  |  Naast een opleiding als graficus en kunstenaar, bevat mijn carrière als creative director nog twee bijzondere leerscholen. De eerste; Waar veel creatieven gingen werken bij fancy bureaus, voor het binnenslepen van glimmende Loeki prijzen, startte ik mijn carrière als art director bij een marketing- en sales bureau. Hier leerde ik vooral dat mijn werk een middel is om te komen tot klantgerichte doelstellingen. Mijn prijzen staan dan ook niet in de kast, maar bevinden zich daar waar het mij gelukt is dát doel te bereiken.

De tweede bijzondere leerschool is mijn carrière als popartiest. Zowel nationaal als internationaal stond ik ‘live’ oog in oog met mijn ‘klanten’. Hier draaide álles om overtuigingskracht van mijn product naar mijn doelgroep. Branding, marketing en sales, gebundeld in één moment suprême. Directer kon het niet.

ONDERNEMERSCHAP  |  Na ruim 25 jaar gewerkt te hebben voor vele bureaus en talloze merken, ben ik betrokken geraakt bij het opzetten van de SMART4Unity labels. Een organisatiestructuur, waarbij overlappende disciplines uit het IT- werkveld elkaars krachten bundelen en inzetten waar nodig. Onder deze vlag startte ik eind 2014 de marcom organisatie SMART4Branding • Your Software Sales Support. Hiermee beheers ik inmiddels ook het ondernemerschap.

COACHING & WORKSHOPS  |  Naast het managen van SMART4Branding, deel ik momenteel al mijn opgebouwde expertise in de vorm van coaching en het geven van workshops. Dit doe ik binnen het onderwijs en de zakelijke wereld, maar ook op persoonlijk vlak.

CURRICULUM VITAE

_____________
MOMENTEEL

Eigenaar | Creatief Directeur
SMART4Branding • Your Software Sales Support

Externe Deskundige
Fontys Hogeschool Communicatie • Eindhoven

Creative development Coach
SummaCollege RCI • Eindhoven

____________
VOORHEEN

Art director / Creative Director / Strateeg:
The Brandhouse – Den Bosch • 2004-2014
PuntKomma – Nijmegen • 2002-2004
Mundocom International – Eindhoven • 2000-2002
Klein&Sterk – Waalwijk • 1997-2000
AD&C – Tilburg • 1993-1997
Integration Group – Laren 1989-1993
RAL Advertising – Tilburg 1987-1989
AUDAX – Gilze 1985-1987

Als creatief: designer, art director & strateeg voor o.a.
Clarks Shoes • Lotto • Philips • DMV-Campina • NVM • Bruynzeel • Terres des Hommes • Daelmans Banket • Hout Brox • Albert Schweitzer ziekenhuis • Viecuri Medisch Centrum • De Gelderlander • Gelita Medical • Coface Nederland Finance • Fortis Commercial Finance

Als artiest: muzikant, componist en producer, gewerkt voor o.a.
EMI – Nederland
Sony Music – Nederland
TopHole Records – Nederland
Eksakt Records – Nederland

Referentie artiest:
Muziek encyclopedie Nederland

Opleidingen:
St. Joost – Academie voor Kunst en Vormgeving • Breda
Grafische School • Eindhoven

Cusussen:
NIMA B • Consumentenmarketing